26 Mayıs 2014 Pazartesi

Mikrodalgada omlet nasıl yapılır?

Akşam işten eve gelince tembeller için yemek yapmak tam bi işkence olabilir. Hem hızlı olsun hem karınlar doysun isteriz :) İşte mikrodalga fırın bu durumlarda çok kurtarıcı. Mikrodalga fırına yumurtayı bütün halde koyduğunuzda patlama riski var evet, ama neden omlet yapmayalım? :)
Ben de akşam gelince buzdolabına bakınırken dolapta biraz sucuk buldum ve mikrodalgada sucuklu omlet denemesi yapmaya karar verdim. 

  • Hemen düz bir yemek tabağına iki yumurta kırdım ve çatalla çırptım. 
  • Üzerine biraz kaşar peyniri biraz da sucuk doğradım. 
  • Hafifçe karıştırdım ve homojen hale getirdikten sonra mikrodalgama koydum. 
  • Yaklaşık 2,5 dakika 800 watt ayarında pişirdim. 
  • Üzerine baharatlarını da ekledim. 

Veee ta tamm.. Tava kirlenmeden, yağ bile kullanmadan, hızlı bir şekilde omletim hazırdı, nefis! :) 

                                   

                  

Not: Mikrodalga çok hızlı pişiren bir alet olduğundan pişme sürecini izlemenizi ve her zaman süreyi kademe kademe artırmanızı öneririm. Sonra yanmasın sucuklar! :)

Afiyet olsun! 

5 yorum: